Chyba każdy fryzjer czekał na tę chwilę z niecierpliwością. 18 maja salony fryzjerskie zostaną oficjalnie otwarte. Aby zachować maksymalne bezpieczeństwo określono dokładne wytyczne co do pracy salonów.
Umawianie wizyty
Klienci mogą przyjść na wizytę wyłącznie
po wcześniejszym umówieniu przez telefon lub internet na konkretną godzinę.
Klient nie może zapisać się na wizytę stacjonarnie w salonie fryzjerskim. Żadna
osoba nie może przebywać w poczekalni, jeśli klient zjawi się zbyt
wcześnie, należy poprosić go o poczekanie na zewnątrz lokalu. Przed rozpoczęciem
wizyty należy przeprowadzić krótką ankietę na temat samopoczucia klienta
oraz upewnić się, że nie jest on na obowiązkowej kwarantannie.
Już w trakcie rezerwacji warto
poinformować klientów o płatności bezgotówkowej. Klawiatura terminala musi
być dezynfekowana za pomocą chusteczki dezynfekującej. Innym rozwiązaniem jest
owinięcie terminala folią stretch. W przypadku gotówki można zastosować tacę
lub miskę do umieszczenia w nich pieniędzy.
Higiena w salonie
Przy wykonywaniu wszystkich usług konieczne jest używanie maseczki oraz rękawiczek. Dotyczy do zarówno fryzjera jak i klienta. Po każdym kliencie fryzjer jest zobowiązany do zdezynfekowania powierzchni stanowiska, na którym przebywał klient oraz wszystkich narzędzi, urządzeń, a także innych powierzchni, których mógł dotykać. Są to klamki, poręcze, włączniki, uchwyty, oparcia krzeseł. Między stanowiskami musi być zachowany dystans 1,5 metra. Może być on zmniejszony tylko wtedy, gdy wymaga tego realizacja usługi. Warto umożliwić klientom dezynfekcję rąk specjalnym środkiem podczas wchodzenia do salonu.
Należy wydzielić odrębną przestrzeń, gdzie klient pozostawi odzież wierzchnią. Jeśli jednocześnie w salonie przebywa kilku klientów, ich odzież nie powinna znajdować się w tym samym miejscu i stykać się. W rozporządzeniu zostały również określone kwestie podawania napojów w salonie. W trakcie wizyty napoje mogą być podawane jedynie w jednorazowych kubeczkach. Salon fryzjerski powinien działać w trybie zmian. W środku godzin otwarcia salonu należy zaplanować jedną, długą przerwę na przewietrzenie i dezynfekcję salonu przez zespół kończący pracę.
Jak powinien być ubrany fryzjer?
Zaleca się, aby odzież robocza fryzjera była prana codziennie i przechowywana w czystym, zamkniętym miejscu. Ubranie i obuwie powinny być przeznaczone tylko do pracy w salonie. Obowiązkowe jest stosowanie jednorazowych okryć, ręczników, podkładów, peleryn itp. dla każdego klienta. Jeśli nie ma takiej możliwości materiały wielorazowe należy po każdym kliencie uprać w temperaturze minimum 60 stopni C z użyciem detergentu.
Jak powinna wyglądać strefa odsprzedaży produktów?
Źródło: Pinterest
1. Wszystkie półki powinny być dokładnie zdezynfekowane.
2. Należy poinformować klientów, aby nie dotykali produktów – może to zrobić tylko fryzjer, który sprzedaje kosmetyki.
3. Konieczne jest usunięcie testerów.
Kilka rad przed otwarciem salonu
Przed otwarciem salonu warto nie zapomnieć o kilku czynnościach, które ułatwią współpracę między pracownikami oraz klientami. Co warto, aby zrobił właściciel salonu:
1. Zorganizuj spotkanie przed otwarciem ze wszystkimi współpracownikami i przedstaw plan na reorganizację pracy salonu.
2. Przekaż informacje o nowych zasadach pracy pracownikom oraz instrukcję jak mają przeprowadzać dezynfekcję salonu.
3. Sporządź listę produktów, które zostaną zakupione w celu ponownego otwarcia salonu, obejmującą wszystkie środki ochrony indywidualnej oraz środki do dezynfekcji w tym rękawiczki, fartuchy, maseczki, płyn do dezynfekcji.
4. Przed otwarciem salonu zaplanuj jego reorganizację, uwzględniając zachowanie bezpiecznych odległości i rozdzielenia stanowisk, zwłaszcza we wszystkich częściach wspólnych. Z przestrzeni wspólnych usuń wszelkie zbędne przedmioty, tj. sztuczne kwiaty, lampy, świece, inne dekoracje oraz ulotki, foldery i inne materiały reklamowe.
5. Na mediach społecznościowych poinformuj klientów nie tylko o otwarciu salonu, ale i zasadach bezpieczeństwa jakie muszą zostać zachowane. O komplet grafik zapytaj swojego Opiekuna marki lub znajdziesz je na grupie Perfect Salon.
Jakie procedury zastosować w przypadku podejrzenia koronawirusa u klienta lub pracownika?
W przypadku podejrzenie zakażenia u pracownika:
• należy niezwłocznie odsunąć go od pracy i odesłać do domu (transport własny lub sanitarny)
• należy wstrzymać przyjmowanie klientów, powiadomić właściwą miejscowo powiatową stację sanitarno-epidemiologiczną i stosować się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń
• ustalić obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik i przeprowadzić dezynfekcji tego obszaru
• pracownik powinien oczekiwać na transport w wyznaczonym pomieszczeniu, w którym jest możliwe czasowe odizolowanie go od innych osób. Jeśli nie ma takiego pomieszczenia, należy wydzielić obszar, w którym osoba będzie odseparowana od innych w odległości minimum 2 metrów z każdej strony.
W przypadku podejrzenia zakażenia u klienta:
• należy ustalić listę pracowników oraz klientów obecnych w tym samym czasie w salonie
• dokładne zdezynfekować przestrzeń, w której przebywał zakażony klient oraz zdezynfekować narzędzia, które były wykorzystywane w trakcie świadczenia usługi.
Choć obostrzeń może wydawać się wiele, należy pamiętać, że dzięki przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa, salon może określać się w pełni bezpiecznym punktem fryzjerskim.
Właściciel dba dzięki temu o zdrowie swoje, pracowników oraz klientów.
0 komentarze